پنجشنبه، دی ۲۱، ۱۳۹۱

ویدیویی با زیرنویس/تنها سم مهلکی به اسم دین می تواندیک انسان را قانع کند که چاقو بردارد وعضو جنسی یک نوزاد را ناقص (ختنه)کند!

در این ویدیو پانزده دقیقه ای که آنرا ترجمه کرده و زیرنویس فارسی بر روی آن قرار داده ام، خواهید دید که چگونه کریستوفر هیچنز ، اندیشمند و  بی خدای معروف؛ ادیان و اعتقاد به خدا را به چالش می کشد.

بی شک کمتر انسان متفکری می توان یافت که سخنان صریح و منطقی او را بشنود و لااقل برای لحظه ای به فکر فرو نرود. 

او از ادیان ، به عنوان ادیان سازمان یافته (بر وزن جرایم سازمان یافته!) نام می برد و می گوید ادیان باعث  فساد در همه چیز شده اند.

او ختنه را مثال می زند و می گوید تنها سم مهلکی به اسم  دین می تواند یک انسان معمولی را مجبور کند چاقو بردارد و عضو جنسی یک نوزاد تازه متولد شده را ناقص کند. 

او با اشاره به ادیان ابراهیمی می گوید این ادیان که خوی وحشی گری دارند، در کشور متمدنی چون چین شکل نگرفته اند ، بلکه در میان قبایل بدوی و در صحرا شکل گرفته اند، در جایی که سواد و تمدن حتی در آن روزگار نیز در پایین ترین سطح خود بوده است. 



نوشته دیگر امروز: 



مطلب قبلی که به نوعی مرتبط هستند:




داستانی کوتاه در سایت خودنویس:

نوشته های دیگر چند روز گذشته این وبلاگ: 




۳ نظر:

  1. من مطالب شما را دنبال میکنم و اکثرا به نقاط جالبی اشاره میکنید که برای آگاهی آنانی که فریب دغل بازان دین فروش را خورده اند لازم میباشد اما این مطلب شما فاقد ارزش استدلالی و برخلاف اصول علمی میباشد. در جهان کنونی ختنه نه یک سنت دینی که یک مساله پزشکی میباشد که تصادفا دینداران هم بدان قایل میباشند
    منبع: http://en.wikipedia.org/wiki/Circumcision
    و همچنین: http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/circumcision.html
    بیشتر دلیل علمی دارد و برای پیشگیری از عفونت های ادراری، سرطان و STD انجام میگیرد اما برای برخی ریشه مذهبی هم دارد ولی لذوما مذهبی نیست

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. گرامی،
      تا کنون صدها پژوهش درباره بدی و خوبی ختنه صورت گرفته است، و برخی آنرا مفید و برخی آنرا مضر می دانند.

      شاید بیشترین اشکال ختنه، این باشد که کودک را آزار می دهد (خصوصا اگر در سن سه -چهار پنج سالگی به بعد انجام شود) و از طرفی، ممکن است شانس فرد را از لذت بردن در هنگام سکس، کاهش دهد.

      ویکی پدیا که منبع نمی تواند برای یک بحث علمی باشد، اما منبع دیگر شما نیز چندان معتبر نیست، چه آنکه نوشته اسـ:

      Parents need to decide what is best for their sons, based on their religious, cultural and personal preferences.

      یعنی می گوید بر اساس مذهب خودشان، درباره کودک تصمیم بگیرند، این دقیقا همان چیزی است که من به آن انتقاد دارم.

      ضمنا،
      تا جایی که الان به خاطر دارم، اکنون در آلمان، ختنه کودکان ممنوع است، چون معتندند اثر بد بر روی کودک می گذارد.



      http://www.dw.de/%D8%AD%DA%A9%D9%85-%D8%AC%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87-%DA%A9%D9%84%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%AE%D8%AA%D9%86%D9%87/a-16058086-1

      در این نوشته، بیشتر توضیح داده ام:

      چسباندن انگ دیندار بودن به یک کودک، خیانت پدر و مادر به آن کودک است، مانند کور کردن چشم او و شکستن حقوق انسانی اوست/دو ویدیو با زیرنویس

      http://gomnamian.blogspot.co.uk/2012_09_06_archive.html

      حذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.